بهمبری

می‌شهر

در استقبال از زنان ملوان

تیم فوتبال زنان ملوان 1397

تیم فوتبال زنان ملوان بندرانزلی پس از دو سال از تاریخ انحلالش، با انگیزه و پر قدرت بار دیگر به عرصۀ رقابتهای فوتبالی زنان پا گذاشته است. این تیم با مربیگری مریم ایراندوست و با استفاده از بازیکنانی همچون سارا قمی، بازیکن ملی پوش تیم ملوان که در فصل قبل از انحلال تیم عنوان خانم گل لیگ برتر را کسب کرده بود، توانست با پیروزی‌های پرگل و شکست سه تیم از لیگ دستۀ یک به لیگ برتر راه یابد. این تیم که از بدو ورودش از سال ۱۳۸۴ یکی از تیم‌های با کیفیت لیگ برتر زنان بوده و بارها عنوان نایب قهرمانی را به دست آورده است، گرچه با بی مهری و با بی توجهی و حتی گاهی با توهین و تهمت رو برو بوده، به کارش ادامه داده و در فصل جدید فوتبال با دستانی پر به میدان آمده است.

بندر انزلی شهری ساحلی کوچکی‌ست که مردمی فوتبالدوست و متعصب نسبت به تیم ملوان دارد. تیم ملوان زنان نیز به حمایت و دلگرمی نیاز دارد تا بتواند در مسیر سخت و دشواری که پیش رو دارد قدم بردارد. اکنون که بازیکنان تیم با حضور در باشگاه‌های ورزشی و دعوت از آنان برای دیدن بازی در ورزشگاه و تشویق تیم، برای حمایت از تیمشان تلاش می‌کنند، چه خوب است تمام زنان و دخترانی که دلشان برای فوتبال میتپد و ورزش را حرکتی مفید،سلامت بخش، و نشاط آور برای همه می‌دانند به ورزشگاه بیایند و با تشویق این تیم تازه جان گرفته آن را در این مسیر یاری کنند. 

فوتبال ورزشی گروهی و تیمی‌ست که سال‌ها در انحصار مردان بوده ولی چندین سال است که زنان نشان دادند در این ورزش به ظاهر مردانه، حرف‌هایی برای گفتن دارند و اگر امکانات و پشتیبانی خوبی در اختیار داشته باشند می‌توانند در عرصه‌های جهانی نیز بدرخشند. به امید آن روز.

خبر مسابقۀ جمعه ۲۳ر۹ر۹۷ تیم زنان ملوان

فوتبال زنان ملوان

به گزارش سایت رسمی باشگاه ملوان بندرانزلی : تمرین تیم فوتبال بانوان ملوان بندرانزلی روز سه شنبه زیر نظر سرکار خانم مریم ایراندوست در زمین اختصاصی پیگیری شد.
تمرین روز سه شنبه تیم فوتبال بانوان ملوان بندرانزلی به انجام تمرینات تاکتیکی اختصاص داشت. تیم فوتبال بانوان ملوان بندرانزلی در هفته دوم رقابتهای فوتبال لیگ برتر بانوان کشور از ساعت ۱۰ صبح روز جمعه میزبان تیم فوتبال سپاهان اصفهان خواهد بود.
اعضای کادرفنی و بازیکنان تیم فوتبال بانوان ملوان به شرح زیر می‌باشند. رها یزدانی – سمیرا رستمی – مهسا پور محمدیان – یاسمن فرمانی – الهام عبد الرحمانی – سمیرا اسمائیلی – مونا ثریا بین – رکسانا معصومی – مژده وثوق – سپیده نزهتی – پگاه نوری – معصومه حسرتی – فاطمه صادق زاده – هاجر شاه ملک پور – سارا قمی – سمانه خانی – آیسان علیخانی و شهناز عباسی کادر فنی : مینا قنبرزاده ( سرپرست ) – مریم ایراندوست ( سرمربی ) – مژده ایراندوست ( مربی ) – نیوشا رشیدی ( بدنساز ) – جمیله ایراندوست ( پزشکیار )

گزارش و عکس : نرگس محمد خواه ، خبرنگار سایت رسمی باشگاه ملوان بندرانزلی

شمارۀ ۲۲ ماهنامۀ گیلانˇ اؤجٰا منتشر شد

شمارۀ ۲۲ ماهنامۀ گیلانˇ اؤجٰا منتشر شد

شمارۀ ۲۲ اؤجٰا، آبان و آذر ۱۳۹۷، منتشر شد.

نخستین یادداشت این شماره با عنوان «دیگر بس است» به مسألۀ تحریم می‌پردازد و با طرح این پرسش که ربط تحریم به طبقۀ کارگر ایران چیست؟ به چاره جویی بر واکنشی که مردم و زحمتکشان می‌توانند برابر تأثیرات تحریم‌ها بدارند، پرداخته و با جدا کردن ذینفعان تحریم در داخل و مسببان آن در خارج از کشور، سعی بر تشریح مسأله و بیان تعاریف موجود دارد. و همچنین راهکارهایی بر اساس توانمند سازی جامعه، با ایجاد تشکل‌های مستقل و خودگردان ارائه می‌دهد.

بخش گزارشی- خبری «صورت وضعیت» نیز در این شماره به بیان مصائب و مشکلات زحمتکشان جامعه پرداخته و مسائل محیط زیست، مدیریت منابع، کارگران و معلمان، زنان و... را در بازۀ زمانی مهر و آبان ۹۷ در گیلان، دربرمی‌گیرد.

پروندۀ مختصری از تحصن معلمان در گیلان ، در شمارۀ ۲۲ گیلانˇ اؤجٰا منتشر شد که شامل دو مطلب است. نخست طرح پرسشهایی با رئیس و سخنگوی کانون صنفی معلمان گیلان، پیرامون تحصن صنفی معلمان در استان و سپس با یکی از معلمان که به این تحصن پیوسته بود، گفتوگویی انجام شده است. همچنین یادداشتی با عنوان «اثر مخرب رقابت بر دانش‌آموزان در مدارس» نیز در همین زمینه منتشر شده است.

پس از آن یادداشتی دربارۀ تجربۀ سازماندهی «دیپلمه‌های بیکار» در گیلان آمده و گزارشی از نمایش فیلم «خانۀ پدری» در بندر انزلی.

«پرسش از جواب‌های حاضر آماده» نیز عنوان یادداشت دیگری‌ست که سعی دارد با بیانی متفاوت پاسخ‌های متداول به مسائل پیش پا افتاده‌ای که از پیش برایش جواب آماده داریم را مجدداً به چالش بکشد. پس از این یادداشت، مطلبی با عنوان «کارد کشیدن و قسمت نکردن» آمده که به نقد برخوردهای قضائی اخیر با فعالان مدنی می‌پردازد. 

«چوب حراج بر تاریخ» عنوان یادداشت دیگری‌ست در نقد تور گردشگری موسوم به هدفمند که اینبار با تبلیغات وسیعی سفر به سیاهکل به بهانۀ طرح ریشۀ حماسۀ سیاهکل را هدف کسب درآمد خود کرده است. همچنین از طرف جمعی از فعالان« ان جی او حامیان حق کودکی بامداد  در رشت نیز یادداشتی با عنوان «آموزش، حق جامانده از کودکان» به مناسبت ۲۹ آبان، روز کودک برای انتشار در این شمارۀ اؤجٰا نوشته شده شده است. معرفی کتاب، بخش نخست سلسله یادداشت‌هایی با عنوان «شورا چیست؟» که مقدمۀ آن در شمارۀ پیش منتشر شده بود، و یادداشت گیلکی «می‌شهر» از نویسندۀ همین وبلاگ را هم در شمارۀ ۲۲ این مجله می‌توانید بخوانید.

در بخش ترجمه دو مطلب، یکی «شوراهای کارگران در کارخانه‌های ایران» که یادداشتی خواندنی از کریس گودی، استاد جامعه شناسی است که خود از نزدیک شاهد روند کار شوراهای کارخانه‌ها در آغاز انقلاب بوده، به همراه گفت‌گویی با جان بلامی فاستر با عنوان «مرگ دموکراسی اجتماعی در عصر انحصار جهانی –سرمایۀ مالی» چاپ شده است.

پشت جلد این شماره نیز پوستر نمایشگاه عکس خیابانی «زحمتکشان» است که توسط عکاسان همکار ماهنامۀ اؤجٰا در آذر ماه ۹۷ در شنبه بازار انزلی برگزار می‌شود.

بیست و دومین شمارۀ ماهنامۀ گیلانˇ اؤجٰا در ۲۴ صفحه، به قیمت سه هزار تومان در دسترس علاقه‌ مندان قرار دارد.

تجمع فعالان کارزار منع خشونت علیه زنان مقابل مجلس

تجمع جمعی از فعالین حقوق زنان در مجلس شورای اسلامی سه شنبه 6/9/1397

گزارش اختصاصی:

صبح امروز سه شنبه ۶ر۹ر۱۳۹۷ تعدادی از فعالان زن در برابر مجلس تجمع کردند و خواهان تصویب قانونی همه جانبه‌نگر برای پیشگیری و منع خشونت علیه زنان در ایران شدند.

 در این تجمع در دست شرکت کنندگان پلاکاردهایی دیده می‌شد که بر روی آن نوشته شده بود: «ما خواهان تصویب قانونی هستیم که در آن ایجاد خانه‌های امن و مراکز حمایتی از زنان خشونت دیده در سراسر ایران در دستور کار قرار گیرد»، « ما خواهان تصویب قانونی هستیم که دستور ایجاد واحد ویژۀ رسیدگی به خشونت خانگی علیه زنان را با حضور قاضی پلیس زن و ضابطان قضایی و انتظامی آموزش دیده صادر کند»، «ما خواهان تصویب قانونی هستیم که درمان خشونت‌گر  را در کنار جبران آسیب‌های وارد شده به خشونت دیده در نظر بگیرد»... در یکی دیگر از پلاکاردها نوشته شده بود: «مردم باید بتوانند در قانون‌گذاری مشارکت فعال داشته باشند» و در پلاکارد دیگری نوشته شده بود: «در ایران از هر سه زن متأهل، دو زن تجربۀ خشونت خانگی داشته‌اند و ما در همین چارچوب خواهان تصویب قانون همه جانبه‌نگر  برای پیشگیری و منع خشونت خانگی علیه زنان هستیم.»

در این تجمع همچنین در دست برخی از شرکت‌کنندگان ریسه‌هایی از روایت‌های زنان خشونت دیده که توسط فعالان کارزا منع خشونت خانوادگی تهیه شده بود، مشاهده می‌شد.

یکی از افراد شرکت‌کننده در این تجمع که خود را از اعضای کارزار منع خشونت خانوادگی معرفی کرد  گفت: «این تجمع در پایان دومین سالگرد فعالیت این کارزار برگزار شده است و ما در این کارزار با توجه به آمار نسبتاً بالای خشونت خانگی در ایران و پیامدهای آن، خواهان تصویب قانونی جامع برای منع خشونت خانگی علیه زنان هستیم که در آن همۀ انواع خشونت خانگی جرم انگاری شده باشد».

وی تأکید کرد: «به‌نظر ما این قانون باید دربرگیرندۀ حمایت همه جانبۀ نهادهای دولتی و عمومی مسئول از افراد خشونت دیده و مشارکت فعال آنها در پیشگیری از خشونت خانگی باشد». 

این عضو کارزا منع خشونت خانوادگی افزود: «دراین قانون باید آموزش و آگاه‌سازی، یکی از نقاط محوری باشد و رسانه‌ها و نهادهای آموزشی نیز در راستای ایجاد آگاهی و حساسیت بین مردم در ارتباط با این خشونت به وظایف‌شان عمل کنند».

این تجمع حدود نیم ساعت به طول انجامید و در پایان نیروی انتظامی، تجمع کنندگان را مجبور به ترک محل کرد.

خبر خبرگزاری ایسنا در همین زمینه 

منع خشونت علیه زنان

یادداشت من دربارۀ منع خشونت علیه زنان در روزنامۀ همشهری:

یکی از انواع خشونت در سراسر جهان خشونت خانوادگی است که از طرف اعضای خانواده نسبت به عضو ضعیف‌تر که اغلب زنان و دختران خانواده هستند، صورت می‌گیرد و در اکثر مواقع فرد آسیب‌دیده، به دلایلی همچون حفظ آبرو، وابستگی عاطفی، مالی، نداشتن سرپناه و پشتیبان مناسب از بیان خشونت سر باز می‌زند. برای بررسی مسائل و مشکلات افرادی که در ایران درگیر این نوع خشونت هستند کارزاری با نام منع خشونت خانوادگی پنجم آذر ۱۳۹۵ به راه افتاد که هدف آن مستند‌سازی‌ روایات و تجارب زیسته زنان در زمینه خشونت خانوادگی بود. این کارزار که فعالیت خود را با بیانیه‌ای با امضای جمعی از فعالان حقوق زنان شروع کرده، با برگزاری کارگاه‌های آموزشی- ترویجی در شهرهای مختلف، پخش دفترچه‌های راهنما و گفت‌وگوی چهره به چهره با مردم، روایت‌های آنان را به‌صورت مکتوب جمع‌آوری کرده است؛ همچنین در بخش رسانه با ساخت انیمیشن و فیلم‌های مستند درباره خشونت خانوادگی، فعالیت کرده است. 

علاوه بر این توانسته با دیگر فعالان عرصه‌های اجتماعی و وکلا ارتباط برقرار کرده و توجه و حمایت آنان را جلب کند. در طرح اولیه کارزار، مدت فعالیت آن یک سال در نظر گرفته شده اما فعالان تصمیم گرفتند با توجه به شرایط موجود فعالیت آن را یک سال دیگر ادامه دهند تا بتوانند به پیش‌نویس درست‌تری از قانون منع خشونت دست یابند و طیف گسترده‌تری از ضرورت تصویب قانون منع خشونت خانوادگی آگاه شوند و کارزار بتواند به اهداف خود نزدیک شود. این کارزار که برای نخستین‌بار در ایران به راه افتاده با مشکلات زیادی روبه‌رو بوده اما از دستاوردهای آن می‌توان به شکست سکوت در برابر خشونت خانوادگی و آگاه‌سازی‌ جامعه و تهیه پیش‌نویس قانونی از سوی جامعه مدنی ایران برای رفع آن، که از دل تجارب و نوشته‌های زنان خشونت دیده برآمده است و تجربه‌ای مهم و عینی است، اشاره کرد.

منع خشونت علیه زنان

این یادداشت در صفحۀ آخر روزنامۀ همشهری، مورخ دوشنبه ۵ آذر ۱۳۹۷ منتشر شده است.

حال «زار» حمایت از زنان

گفت‌وگوی من با جمعی از فعالان کارزار منع خشونت خانگی در روزنامۀ قانون:

منع خشونت خانوادگی، فعالیت جمعی از زنان برای ثبت و انتشار خشونت در خانواده‌ها، با هدف ممانعت از افزایش و تکرار آن و آگاهی بخشی به قربانیان و زنان خشونت دیده است که از آذر سال ۹۵ آغاز شد. این فعالان سعی کردند در قالب شبکه‌های اجتماعی به گفت‌وگو با زنانی که در خانه و محیط کار یا زندگی خود در معرض انواع و اقسام خشونت قرار گرفتند، مصاحبه و نتایج آن را برای آشنایی دیگر زنان ثبت و منتشر کنند. در آستانه دوسالگی کارزار منع خشونت خانوادگی و همزمان با نزدیک شدن به روز جهانی مقابله با خشونت علیه زنان، با «بنفشه جمالی» و «جلوه جواهری» که از ابتدا در این حرکت جمعی فعال بوده‌اند گفت وگویی کرده‌ایم. در این گفت‌وگو، این دو فعال حقوق زنان به اهداف، عملکرد، موانع و دستاوردهای کارزار اشاره کرده‌اند. 

با کلیک بر ادامۀ مطلب در پائین همین فرسته، متن کامل این گفت‌وگو را بخوانید.


گفت‌وگو با فعالین کارزار منع خشونت خانوادگی

تیم پر افتخار بانوان ملوان انزلی احیا شد

گیلان 24 نشریه واکنش: تیم پرافتخار بانوان ملوان بندر انزلی، پس از دوسال انحلال بار دیگر به میدان رقابت ها بازگشته است.

به گزارش خبرنگار نشریه واکنش و شبکه خبری گیلان 24،  "مریم ایراندوست" سرمربی تیم تاکید کرد: «پرشور و پر توان، قدرتمند‌‌تر از پیش بازگشته‌ایم و هر چه تواناتر با عشق به میدان خواهیم آمد و به یاری خدا هیچ تیمی یارای برابری با ما را نخواهد داشت.» 

این بازیکن و سرمربی با سابقه  تصریح کرد:« بانوان بازیکن این تیم همه روزه در هر شرایط سختِ آب و هوایی برای تمرین در محل حاضر می‌شوند و با تمام وجود برای بازی در " لیگ برتر" آماده اند.»  

تیم پر قدرت بانوان ملوان با غلبه بر تیم های  "شهرکرد " و مازندران  به لیگ برتر راه یافته است. 

سرپرست این تیم، بانو مینا قنبرزاده با تشکر از همه ی کمک هایی که تا کنون برای بازگشت تیم انجام شده، خواستار کمک بیدریغ و همه جانبه ازسوی اداره کل ورزش وجوانان و نیز  فرمانداری انزلی و استانداری گیلان شد، تا بتوانند شایستگی بانوان ورزشکار را بیش از پیش به ظهور برسانند. 

. تیم بانوان ملوان در مسابقات کشوری به مقام نایب قهرمانی رسید و "سارا قمی" مهاجم سخت کوشِ این تیم با کسب 35 گلِ زده عنوان برترین فوتبالیست ایران را کسب کرد.. 

"مینا قنبر زاده " افزود :«امیدواریم مردم ورزش دوست بندرانزلی مانند همیشه حامیِ تیم باشند و بزودی شاهد پیروزی های بانوان ملوانی باشیم.» 

انزلی - شهریوریان

پیوندهای روزانه
Designed By Erfan Powered by Bayan