بهمبری

می‌شهر

کاهش بار ترافیک شهری با ترویج فرهنگ‌ دوچرخه‌سواری



رئیس پلیس راهور گیلان با اشاره به ترافیک سنگین شهری در اثر تردد خودروهای شخصی متعدد که تعداد زیادی از آن‌ها تک سرنشین هستند، گفت: تردد با دوچرخه موجب کاهش بار ترافیک شهری می‌شود.

به گزارش ایسنا – منطقه گیلان، سرهنگ محمدرضا محمدی در نخستین نشست مشترک پلیس راهنمایی و رانندگی و هیئت دوچرخه‌سواری استان گیلان با اشاره به تشکیل هیئت دوچرخه‌سواری فرماندهی انتظامی از ابتدای سال 96 در گیلان، اظهار کرد: هیئت دوچرخه‌سواری فرماندهی انتظامی استان با همکاری هیئت دوچرخه‌سواری گیلان توانسته مقام‌های ارزشمندی کسب کند.

رئیس پلیس راهور گیلان با بیان اینکه اثرات ورزش بر سلامت جسم و روح انکارناپذیر است، افزود: ورزش موجب شادابی، نشاط و ارتقای سطح سلامت جامعه می‌شود لذا باید همواره مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه دوچرخه‌سواری یکی از شاخه‌های ورزشی جذاب و مورد توجه افراد جامعه است، ادامه داد: ترویج فرهنگ دوچرخه‌سواری می‌تواند همچون راهکاری اساسی موجب کاهش آلاینده‌های زیست‌محیطی و حجم ترافیک شهری شود.

محمدی با اشاره به ترافیک سنگین شهری در اثر تردد خودروهای شخصی متعدد که تعداد زیادی از آن‌ها تک سرنشین هستند، گفت: تردد با دوچرخه موجب کاهش بار ترافیک شهری می‌شود لذا باید فرهنگ‌سازی در این بخش صورت گیرد و شاهد ترویج فرهنگ‌ دوچرخه‌سواری و استفاده از دوچرخه در مسیر منزل به محل کار باشیم.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان گیلان با بیان اینکه فرهنگسازی استفاده از دوچرخه بعنوان وسیله نقلیه باید با تلاش و مساعدت همه دستگاه‌های اجرایی همراه باشد، تاکید کرد: باید فرهنگسازی در این حوزه اینگونه باشد که در آینده دوچرخه نیمی از وسایل نقلیه خیابان‌های استان گیلان را تشکیل دهد.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه برخی رانندگان حق و حقوق دوچرخه‌سواران را رعایت نمی‌کنند، گفت: مسیرهای ویژه دوچرخه‌سواری در شهر رشت باید به مردم اطلاع‌رسانی شود.

محمدی با اشاره به اینکه دوچرخه‌سواران نیز باید قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند، اضافه کرد:  عبور از چراغ قرمز و ورود به مسیرهای خودرویی از سوی دوچرخه‌سواران تخلف محسوب می‌شود.

وی از راه‌اندازی طرح پلیس دوچرخه‌سوار در استان گیلان خبر داد و گفت: روش‌های مناسب اجرای طرح پلیس دوچرخه سوار در استان گیلان در دست بررسی است.    


پ ن: البته مزایای استفاده از دوچرخه برای رفت و آمد در سطح شهر بر کسی پوشیده نیست و استفاده از این وسیله ساخت بشر که هیچ آسیبی به محیط زیست نمی زند و علاوه بر این ورزش هم محسوب می شود بسیار پسندیده و مقبول است.نکته مهمی که قابل توجه است این است که متاسفانه در کشور ما زنان که نیمی از جمعیت کشور هستند مجاز به استفاده از دوچرخه در محیط های عمومی و سطح شهر نیستند و چنانچه به عکسی که همراه این خبر منتشر شده دقت شود،استفاده از دوچرخه فقط برای مردان آزاد است و این امر نیازمند توجه ومطالبه بیشتر است.

   

زنده باد
یادداشت شما بر این خبر درست و عالی است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
پیوندهای روزانه
Designed By Erfan Powered by Bayan