بهمبری

می‌شهر

روز بین المللی چای

روز بین المللی چای

روز بین المللی چای

روز_جهانی چای 15دسامبر ۲۴ آذر هر سال است. چرا که در سرمای زمستان یک فنجان چای، بهترین نوشیدنی است. البته، هیچ چیز را نمی‌شود با آن مقایسه کرد، و هیچ نوشیدنی دیگری نمی‌تواند به شما حس گرما را منتقل کند. چای محبوب‌ترین نوشیدنی‌ها در سراسر جهان است و معمولاً داغ است. داشتن یک کتری چای در دست و نوشیدن آن هرگز با هیچ نوشیدنی دیگری جبران نخواهد شد. روز بین‌المللی چای به منظور جلب توجه دولت و مردم در مورد مشکلات تولید چای و چگونگی کاشت چای، تولید کنندگان #چای کوچک و مصرف کنندگان تحت تأثیر تجارت جهانی چای نامگذاری شده است. و روزی است که می‌خواهد در مورد مشکلات ناشی از کاشت چای و تأثیرات تجارت جهانی چای فکر کنید.

تاریخ روز بین المللی چای

در سال 2005، روزجهانی چای برای اولین بار مشاهده شد. از آن زمان، این روز در کشورهای تولید کنندۀ چای در سراسر جهان جشن گرفته می‌شود. این شامل بنگلادش، هند، اندونزی، کنیا، مالزی، مالاوی، نپال، سریلانکا، تانزانیا، اوگاندا و ویتنام است. پس از بحث‌های اولیه در مجمع جهانی اجتماعی در سال 2004، اولین نامگذاری روزجهانی چای در دهلی نو در سال 2005 جشن گرفته شد. سال بعد و در سال 2008 در سریلانکا برگزار شد. جنبش‌های اتحادیه‌های کارگری روز جشن و کنفرانس‌های چای جهانی مرتبط را سازماندهی کرده‌اند.

روزجهانی چای با هدف بالا بردن توجه جهانی دولت‌ها و شهروندان در مورد تأثیرات تجارت جهانی چای است. همچنین این روز مشکلاتی را که کارگران و تولیدکنندگان با آن روبرو هستند، مطرح می‌کند. و ازاهداف این نامگذاری درخواست‌ها برای حمایت از قیمت و تجارت عادلانه است. تأثیر تجارت جهانی چای بر کارگران باغات چای در چین، تولید کنندگان کوچک و مصرف کنندگان است. دولت هند در سال 2015 پیشنهاد گسترش این روز را از طریق سازمان غذا و کشاورزی سازمان ملل متحد اعلام کرد. با سیاست‌های تجارت جهانی، تجارت کالا، تجارت جهانی چای تغییراتی چشمگیر داشته است. تحت قطعنامۀ WTO، ساختار کالای تجارت جهانی چای، امتیازات یکسانی را برای تولید و تجارت فراملی و خرده فروشان، در تجارت فراهم شده است.

با اختیارات سازمان تجارت جهانی، حذف تعرفه و واردات چای از کشورهای دیگر به میزان قابل توجهی میزان چای در کشورهای تولید کننده را کاهش می‌دهد. همه این‌ها شرایطی را ایجاد کرده‌اند که بدون افزایش تقاضا برای چای، قیمت‌های جهانی کالاها دائماً کم می‌شود. در نتیجه، باغ چای رها شده است. بنابراین مارک‌های جهانی را قادر به خرید چای با کمترین قیمت ممکن می‌شوند. 

روزجهانی چای برای حمایت، تقدیر و یاد زحمات و تلاش آنها که در کاشت، پردازش و تحویل چای این نوشیدنی عالی برای همه مردم در سراسر جهان دخیل هستند نامگذاری شده و گرامی‌داشته می‌شود. 


به نقل از کانال تلگرامی gilanchai@

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
پیوندهای روزانه
Designed By Erfan Powered by Bayan