بهمبری

می‌شهر

اهالی قلم، روزتان مبارک

روز قلمروز قلم، بر اهالی قلم، آنان که می‌نویسند: تا تذکر‌ دهند؛ تا حسی منتقل کنند؛ تا آگاهی بدهند؛ تا امید و شادی و انرژی تزریق کنند بر پیکر ادبیات و زبان شیرین فارسی؛ و بر آنان که خبر می‌نویسند و گزارش تهیه می‌کنند؛ بر آنان که شعر می‌سرایند و خاطره و داستان می‌نگارند؛ بر کوته‌نویسان و مطول‌نویسان؛ ساده و صمیمی نویسان و ادبی نویسان؛ آنان که خداوند در قرآن، بر ابزار کارشان قسم خورده، بر شما، بر من، بر همۀ عزیزان نویسنده، شاعر و خبرنگار و‌ ...خجسته و مبارک باد.

باشد که از ما خطی بماند به یادگار.
قلمتان مانا و راهتان پر از نور و روشنی.

 

این مطلب نخستین بار در پایگاه خبری دیدگاه برتر مدیریت منتشر شده است.

همکاری در تهیۀ قطورترین کتاب جهان

خبر همکاری در تهیۀ قطورترین کتاب جهان

مدیرعامل گروه بین المللی فرهنگسازان زندگی سبز گفت: خوزستانیها رکورد دار گینس می‌شوند و رکورد قطورترین کتاب جهان در ایران شکسته می‌شود. 

مژده افشار مدیرعامل گروه بین المللی فرهنگسازان زندگی سبز و دبیر برگزاری مراسم رونمایی از رکورد قطورترین کتاب جهان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: خوزستانیها رکورد دار گینس می‌شوند، جمعی از نخبگان و نویسندگان این استان با همکاری گروه بین‌المللی فرهنگسازان زندگی سبز در نظر دارند در دوران کرونا، رکورد قطورترین کتاب دنیا را جا به جا کنند و در کتاب رکوردهای گینس به ثبت برسانند. 

او با اشاره به تلاش فرهیختگان فرهنگ و هنر برای تدوین کتاب، بیان داشت: در تدوین و انتشار این کتاب بیش از ۱۰۰ها نفر از اقشار مختلف کشور مشارکت دارند و این کتاب با هدف حفظ و احیای هویت و فرهنگ ایرانی چاپ و به موزه سازمان ملل متحد اهدا خواهد شد. 

سارا قنبری مدیر روابط عمومی این رویداد گفت: این کتاب با بیش از ۱۱ هزار صفحه و در فصلهای مختلف شامل بخشهای فرهنگی، گردشگری، تاریخی و... خواهد بود. 

او افزود: مراسم رونمایی از این پروژه ملی شهریور ماه سال جاری خواهد بود و همچنین علاقه‌مندان به نویسندگی می‌توانند آثار خود را در بخش موضوعات آزاد به دبیرخانه این موسسه ارسال کنند. 

سیمین منجزی، بهار آبروشن، سارا قنبری، عاطفه انتظاری، پوریا فریدنپور، سیده نرگس طاهری، معصومه حاتمی، مریم جمشیدی، سمیه نصیری، لیال مالکی، رضا احمدی بابادی، فیروزه حکیمی، زهره نفیسی، انیس عرار، پروین قالبی، شاهین کمیلی اصل، زینب جلیلیان، نگین نظری، سیده فاطمه طاهری، نرگس خدادادی، آزاده امیری، حسین نصیری، زهرا عرار، کمال مکوندی، مهدی مکوندی، شادان کمیلی اصل، مریم طهماسبی، غزل کعبه زاده، روزبه احمدی بابادی، مجتبی حسنزاده، عبداهلل موسوی، فاطمه هادیانفر، آیدین اشتری و آرمین اشتری افراد حاضر در گردآوری، تدوین و تنظیم قطورترین کتاب هستند. 

 درحال حاضر رکورد قبلی قطورترین کتاب متعلق به دختری الجزائری به نام نورة طاعاهلل است که توانسته با تالیف بزرگترین کتاب جهان به نام أبواب النجاح با ۱۰ هزار و ۵۵۱ صفحه و ۴۵ کیلوگرم وزن در فهرست گینس اسم خود را ثبت کند؛ و همینطوردر رکورد قبلی ماراتن شعر شهر از سوی دیو موریس، شاعر شهر آیووا سروده و در قالب یک مجموعه شعر ۱۰ هزار و ۱۱۹ صفحه و در یک جلد با ضخامت ۶۰ سانتیمتر، چاپ و منتشر شد؛ و نیز پیشتر، این رکورد متعلق به هارپر کالینز بوده که کتاب ۴ هزار صفحه‌ای نسخه کامل مارپل؛ شامل رمانها و داستانهای آگاتا کریستی، را با قطر ۱۲ اینچی در ۵۰۰ نسخه منتشر کرده بود.

دانلود فایل PDF ماهنامۀ فرهنگ‌آفرینان، ویژۀ تهیۀ قطورترین کتاب جهان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

پیوندهای روزانه
Designed By Erfan Powered by Bayan