بهمبری

می‌شهر

بیمه زنان خانه دار در گیلان مورد استقبال قرار گرفت

یرنا نوشت: مدیرکل تامین اجتماعی گیلان با اشاره به استقبال از بیمه زنان خانه دار در این استان گفت: زنان علاقمند برای تحت پوشش قرار گرفتن این نوع بیمه، می توانند در زیر گروه مشاغل آزاد در زمره بیمه زنان خانه دار قرار گیرند.

جمیل حق پرست افزود: تمامی بانوان خانه دار با داشتن سن کمتر از ۵۰ سال می توانند با انعقاد قرارداد تحت پوشش بیمه زنان خانه دار قرار بگیرند.

وی با مقایسه آمار زنان خانه دار گیلان در سال ۹۶ نسبت به سال ۹۵ و افزایش ۴۲ درصدی آن اظهار داشت: بر اساس آمار سال ۹۶، ۱۹ هزار و ۵۶۰ نفر در این استان تحت پوشش بیمه زنان خانه دار هستند.

وی خاطر نشان کرد: بیمه شده حرف و مشاغل آزاد به افرادی اطلاق می شود که برای انجام حرفه یا شغل مورد نظر با داشتن کارگر یا خود به تنهایی (خویش فرما) با استناد مجوز اشتغال صادره از سوی مراجع ذیصلاح یا به تشخیص سازمان تامین اجتماعی به کار اشتغال داشته و با انعقاد قرارداد، حق بیمه را طبق مقررات به سازمان پرداخت می کند.

حق پرست بیان داشت: مربیان مهد کودک، مجریان طرح خوداشتغالی، زنان سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ه)، زنان خانه دار، نویسندگان، بیمه ایرانیان خارج از کشور و کسب و کار خانگی از جمله گروه های بیمه ای، بیمه شدگان مشاغل آزاد هستند.

یک میلیون و ۲۰۵ هزار و ۷۹۴ نفر تحت پوشش تامین اجتماعی گیلان هستند که ضریب پوشش بیمه ای استان ۴۷ درصد است.

تامین اجتماعی استان گیلان، دارای ۲۸ شعبه، هفت شعبه اقماری و پنج کارگزاری است.



ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
پیوندهای روزانه
Designed By Erfan Powered by Bayan