بهمبری

می‌شهر

منبت‌کاری، هنر جان بخشیدن به چوب

محمد نیک قلب

محمد نیک قلب، متولد ۱۳۵۷/۱۰/۱ در تهران است. شغل اصلی او دکوراسیون داخلی بوده و  حدود ۱۲ سال است که  به طور جدی منبت‌کاری می‌کند، منبت‌کاری را زیر نظر استاد احمد رنجبر آموخته و طراحی را از استاد خانم عبادی در آموزشگاه خردگستر یاد گرفته است. او که در پیکر تراشی و تابلو برجسته سبک خود را دنبال می‌کند از چوب خشک و بی‌جان تابلوهای منبت‌کاری زیبایی می‌آفریند که چشم‌های بیننده را خیره می‌کند.

وی که در بازار اسلامی شهر اندیشه هنرکده مایا را اداره می‌کند و در چند آموزشگاه خصوصی هم آموزش می‌دهد، مدرک صنعتگری را از سازمان صنایع دستی گرفته و در تعدادی نمایشگاه از قبیل هامادکسپو و اقوام ایرانی در خود سازمان شرکت کرده و به گفته ی خودش، دنبال مدرک جمع کردن نبوده است.

او مشتاق است هرچه بیشتر بیاموزد و بیاموزاند و می‌گوید : «علاقه ی من هرچه بیشتر آموزش دیدن و آموزش دادن به تمام علاقه‌مندان است و امیدوارم با تمام موانع بتوانم در هنر پیشرفت کنم.» برای این هنرمند منبت‌کار موفقیت و پیشرفت آرزو داریم.

 

این متن برای پروژۀ دانشنامۀ سیلک تدوین شده و نخستین بار در پایگاه خبری دیدگاه برتر مدیریت منتشر شده است.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
پیوندهای روزانه
Designed By Erfan Powered by Bayan