بهمبری

می‌شهر

تغذیهٔ متعادل و سالم، ضامن سلامتی

World Food Safety Day 2020یکی از اولین احتیاجات حیاتی و ضروری هر انسانی برای زنده ماندن غذاست. بدن انسان با غذا کار می‌کند و مخلوطی متعادل از غذاها، عملکرد بدن را بهبود می‌بخشد.
اهمیت خوردن غذای سالم در رشد و تقویت عملکرد بدن و ایجاد توانایی دفاع در برابر بیماری‌هاست. بدن انسان بدون وجود مواد مغذی مناسب در مقابل بیماری‌های ویروسی و باکتریایی آسیب‌پذیر می‌شود. نمونۀ بارز آن ویروس کرونا است که افراد دارای سیستم ایمنی ضعیف را (که در اثر تغدیۀ ناسالم به وجود آمده) بیشتر درگیر کرده است.
ترکیب نامناسب غذایی، که در آن از چربی، شکر و مواد افزودنی زیادی (برای طعم و مزۀ بهتر و یا نگهداری طولانی‌تر) استفاده شود، منجر به چاقی و یا سوءتغذیه شده و اختلال در عملکرد قلب، سرطان، دیابت‌ها، پوکی استخوان و بسیاری از بیماری‌های دیگر را به دنبال می‌آورد.
در کنار تغذیۀ سالم و متعادل و سرشار از مواد مغذی باید از نوشیدن آبِ سالم غافل نشویم و با مصرف آن به بهبود کارکرد ارگان‌های حیاتی بدن کمک کنیم. همچنین مواد اولیهٔ تهیۀ غذا و آماده‌سازی مواد برای خوردن را در شرایط بهداشتی انجام داده و از خوردن غذاهای فرآوری‌شده و بسته‌بندی حتی‌الامکان‌ خودداری کرده و به‌جای تنقلات بی‌ارزش از نظر تغذیه‌ای مانند چیپس و پفک، از میوه‌ها و سبزیجات و در صورت امکان از آجیل‌ها و مغزها برای یک تغدیۀ سالم بهره ببریم.
عادات تغذیه‌ای هر فرد به کودکی‌اش بر می‌گردد و روز جهانی غذای سالم به ما یادآوری می‌کند که کودکانمان را از ابتدا با تغذیۀ مناسب و سالم آشنا و از مضرات غذای نامناسب و بدون کیفیت آگاهشان کنیم.

این یادداشت نخستین بار در پایگاه خبری دیدگاه برتر مدیریت منتشر شده است.

سلام 

ممنون

سلام.
خواهش می‌کنم
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
پیوندهای روزانه
Designed By Erfan Powered by Bayan