بهمبری

می‌شهر

سالانه ۸ هزار طلاق در گیلان انجام می‌شود

طلاق در گیلان

 امور اجتماعی بهزیستی استان گیلان گفت: هر ساله در کشور شاهد ۷۰۰ هزار طلاق در جامعه هستیم که سالانه ۸ هزار طلاق سهم استان گیلان است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، رضا جعفری عصر امروز در نشست آسیب شناسی کودک آزاری در ایران در محل دانشگاه گیلان اظهار داشت: کودک یک سرمایه انسانی است که باید تلاش‌های لازم برای حفاظت از این قشر آسیب‌پذیر انجام شود.

معاون امور اجتماعی بهزیستی گیلان با بیان اینکه در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که برخی تنبیه را یک شیوه تربیتی می‌دانند عنوان داشت: هر ساله در کشور شاهد 700 هزار طلاق در جامعه هستیم که سالانه 8 هزار طلاق سهم استان گیلان است.

وی با اعلام اینکه از هر چهار ازدواج، یک ازدواج به طلاق ختم می‌شود خاطرنشان کرد: طبق آمار، امروزه در خانواده‌ها شاهد 50 درصد طلاق عاطفی و 25 درصد طلاق کامل هستیم و تنها 25 درصد از خانواده‌ها در شرایط مساعد و خوشبختی زندگی می‌کنند.

جعفری با بیان اینکه خشونت فقط برخوردهای فیزیکی با کودک نیست گفت: این که کودک برخوردهای نامناسب را در خانواده ببیند و شاهد برخوردهای فیزیکی اعضای خانواده با یکدیگر باشد یک نوع آسیب و تجاوز به حقوق کودک است.

معاون امور اجتماعی بهزیستی گیلان با اشاره به اینکه مشکلات روحی کودکان 90 درصد از داخل فضای خانواده و 10 درصد از خارج خانواده نشأت می‌گیرد افزود: بر اساس آمار وزارت بهداشت 23 درصد جامعه دچار اختلالات روانی هستند.

جعفری اظهار داشت : 35 درصد از متجاوزان در جامعه به‌دنبال تجاوز به کودکان هستند و 65 درصد به فکر رابطه با بزرگسالانند و گاهی نگاهشان معطوف به کودکان می‌شود.

وی با تاکید بر لزوم بسترسازی مناسب برای رفاه کودکان و تخلیه انرژی آنان در محیط خانواده ابراز داشت: اگر بخواهیم از هیجانات و احساسات فاصله بگیریم باید بگوییم در واقع والدین کودکان مورد تجاوز قرار گرفته نیز در بروز چنین مشکلی بی‌تقصیر نیستند زیرا نظارت کافی را بر کودک خود انجام نداده‌اند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی گیلان با انتقاد از عدم آموزش به کودکان جهت مراقبت و دفاع از خود در پیشامدهای اجتماعی تاکید کرد: در بسیاری از موارد کودک آزاری شاهد هستیم که دختران بیشتر از پسران مورد این آسیب بزرگ اجتماعی قرار گرفته‌اند.

جعفری با اشاره به لزوم ورود سمن‌ها و سازمان‌های مردم نهاد در زمینه حمایت از حقوق کودکان اظهار داشت: رسانه‌ها باید تلاش کنند تا علاوه بر انتقال کلیت خبر و تاثیر بر افکار عمومی جامعه، تحلیل‌های تخصصی پیرامون تشریح واقعه را نیز منتشر کنند.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
پیوندهای روزانه
Designed By Erfan Powered by Bayan