بهمبری

می‌شهر

ادامه بی‌تدبیری مسئولان "صنعت چای" را در کشور به نابودی می‌کشد

چای گیلان

عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: در صورت ادامه بی‌تدبیری مسئولان بیم آن می‌رود با کاهش رغبت و اشتیاق در تولیدکنندگان چای که سال‌ها در این بخش فعالیت کرده‌اند این صنعت به ورطه فراموشی کشیده شود.

اسدالله عباسی اظهار داشت: به‌علت کمبود اعتبارات روند اجرای آبرسانی به برخی مناطق با کندی زیادی در حال انجام است که طی ملاقات با وزیر نیرو مقرر شد با احداث مجتمع‌های آبرسانی در روستاهایی که با تنش آبی مواجه‌اند مشکل برطرف شود.

 وی وضعیت رودسر به لحاظ برخورداری از نعمت گاز را هم برشمرد و افزود: در این مورد پیشرفت خوبی در نقاط مختلف و روستاهای شهرستان رودسر داشته‌ایم به‌طوری که به جز مناطقی که در رحیم‌آباد و بالادست املش واقع هستند اکثریت روستاها از نعمت گاز برخوردارند.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس با اشاره به وضعیت راه‌های روستایی خاطرنشان کرد: در حال حاضر برخی از روستاهای رودسر فاقد جاده آسفالته هستند که قطعاً نبود امکاناتی نظیر راه دسترسی مطلوب خود عاملی برای افزایش روند مهاجرت به سمت شهرها است.

عباسی ابراز داشت: عمده مشکلات در حوزه راه بیشتر مربوط به مناطق روستایی بالادست املش است و انتظار می‌رود با تعاملاتی که با منابع طبیعی استان انجام شده همکاری‌های متقابل برای رفع هرچه سریعتر موانع موجود افزایش پیدا کند.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: معضل کند بودن روند اجرای پروژه سد پلرود از جمله مشکلات عمده شهرستان رودسر است که انتظار می‌رود با سرعت گرفتن روند اجرای این طرح مهم، ظرفیت‌ها نیز در بخش‌های آب شرب روستایی و کشاورزی منطقه بالاتر رود.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس بیان داشت: اطاله در پرداخت مطالبات چایکاران سبب دلسردی کشاورزان می‌شود به‌طوری که دیگر رمقی برای ادامه کار در این بخش در خود نمی‌بینند و به ناچار برای امرار معاش و کسب درآمد به شهرها مراجعه می‌کنند.

عباسی نابسامانی در صنعت چای را نگران‌کننده خواند و ابراز داشت: در صورت ادامه بی‌تدبیری مسئولان بیم آن می‌رود با کاهش رغبت و اشتیاق در تولیدکنندگان چای که سال‌ها در این بخش فعالیت کرده‌اند، همچنین رویگردانی نیروی کار جوان، این صنعت به ورطه فراموشی کشیده شود.

وی با اشاره به طرح‌های اشتغال روستایی گفت: برای ایجاد اشتغال در این مناطق، طرح اشتغال روستایی در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید که انتظار می‌رود با اجرای آن ظرفیت‌های گردشگری افزایش پیدا کرده و به نوعی از مهاجرت بی‌رویه روستائیان به‌سمت شهرها جلوگیری شود.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: توانمندسازی روستائیان و ایجاد صنایع تبدیلی که ارزش افزوده بیشتری نیز نصیب آن‌ها می‌کند از جمله اهداف این طرح است که روستائیان می‌توانند طی آن در محل زندگی خود کسب و کارهای جدیدی راه بیندازند.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی افزود: در حال حاضر پروژه راه املش به‌سمت شلمان چند سالی است که به علل گوناگون متوقف شده که امید است با تقویت روحیه جهادی و کارآمدی در بین برخی از مدیران، طرح‌های حیاتی این‌چنینی با سرعت به انجام برسد.


خبر‌گزاری تسنیم

ممنون از توجه شما به مسائل استانمان و مخصوصاً صنعت چای
وبلاگ خوب و خواندنیی دارید. 
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
پیوندهای روزانه
Designed By Erfan Powered by Bayan